Značení olejů
Oleje se dle normy SAE značí takto: xxWxx (například 10W40), Jedná se o nejčastější značení, které naleznete na obalu každého oleje.
První dvojčíslí před W značí třídu pro zimní provoz, zatímco dvojčíslí na konci značí třídu pro letní provoz. Existuje celkem 11 tříd, 6 zimních (0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) a 5 letních (20, 30, 40, 50, 60). Oleje jsou do jednotlivých tříd zařazovány dle jejich viskozity (vazkosti) při určité teplotě.
Tato třída určuje startovatelnost motoru za nízkých teplot. Čím je číslo nižší, tím je řidší olej, a tedy lépe maže za studena. Naopak vyšší číslo znamená hustší olej a horší mazání za studena. Jelikož se v zimě při teplotách pod nulou na motorce nejezdí, není tedy nízké číslo nutné (olej 0W má dostatečné mazací vlastnosti i při teplotě až -50°C).
0W a 5W - syntetické oleje
10W - polosyntetické oleje
15W, 20W, 25W - minerální oleje
Tato třída určuje hustotu oleje naopak za vysokých teplot. Čím vyšší toto číslo je, tím vyšší teplotu olej zvádne při dostatečném mazání motoru.
Řídké oleje s nízkým číslem fungují dobře už od nastartování, ale naopak při vyšších teplotách v motoru již fungují hůře a můžou se dokonce přepalovat, což je vysoce nežádoucí.
Naopak oleje s vysokým číslem, které jsou hustší, nemažou tak dobře zastudena po nastartování, ale zato zvládají i ty nejvyšší teploty v motoru. Jsou tak vhodné spíše pro závodní stroje s vysokou zátěží. U těchto olejů je třeba po nastartování motor zahřát na provozní teplotu.